iskeletor'dan kemikler hakkında bilgi



iskelet sistemi üyeleri kemikler ile vücudumuz dik durmayı başarır. kaslarımız bir arada durmayı öğrenir. bu kalsiyum depoları birleşme kararı aldıklarında vücut ağırlığımızın %25'ini oluşturduğunu görürüz. bütün bu konu için iskeletor ile röportaj yaptık. pek çok ilginç bilgi verdi.



sevgili İskeletor, karate filmlerinde rol almayı düşünür müydünüz?


o tip filmleri izlerken "çat çut" çıkan seslerin iskeletten gelmesi beni pek korkutur. sonuçta ağrıyıp kırılabilirler ve kemiklerimizin etrafında kas varsa daha da fazla sızlayabilirler. bundan dolayı, hemen kanal değiştirip hiç değilse korku filmi izlemeli.


ama tabi, sizden saklayacak değilim. kırılan kemikler kendini onarır. kırılan uçlar birleştirilip yerine yerleştirildiği sürece yerine yeni bir kemik oluşur.


vücudumuzda 206 kemiğin isimlerini tek tek sayabilir misiniz?


neden olmasın? ama, 5'e kadar sayabiliyorum. kemiklerimi söylerken siz de sayın. kürek, dirsek, kafatası, kaval, köprücük... neyse bu kadar yeter, sonra devam ederim.


hiç köpeklerin saldırısına uğradınız mı?


çok şükür ki, böyle birşey başıma gelmedi. bazı bazı evcil evcil köpekler gelip rica ediyor. yağ deposu sarı iliklerimi pek sevdiklerini anlatıyorlar. ben de geçiştirmeye çalışıyorum. çalışkan iliklerimin her gün 170 milyar yeni kemik hücresi ürettiğini hatırlatıyorum. ihtiyacım olduğunu fark ettiklerinde vazgeçiyorlar. ama bazen ikna etmek çok zor oluyor.