Robot Öğretmen'in Hatıra Defteri



“Saya” robot öğretmen 5-8 yaş arası çocuklarla ilgileniyor. 40.000 sözcük bilen Saya, bidolu soruyu cevaplayabiliyor. Robotun sınıfta disiplini sağlayabildiği ortaya çıktı. Öğretmenimiz sınıfta yoklama alabiliyor, gürültü yapıldığında uyarıda bulunuyor ve uyarıları dikkate alınmadığında ise kızıyor. Hiroshi Kobayashi’nin 15 yıllık çalışmanın ürünü olan Saya, Japonca’nın yanı sıra İngilizce ve Fransızca da konuşuyor.

İşte Saya Öğretmen'in hatıra defterini ele geçirdik. Anlaşılan kısımları aynen yayınlıyoruz.

"Pazartesi" Bugün bir çocuk, sabah sabah gelip yüzümü öptü. Öyle bir sıcaklık yayıldı ki yüzüme, bir ara demir yığını olduğumu unutmuşum. Ben sevinç içinde bulutların üzerinde gezip tozuyordum. Tam da bu sırada çocuğun diliyle yüzümü dolaştığını fark ettim. Hemen bulutlardan dünyaya iniş yaptım, çocuğu bir güzel payladım. Sonradan öğrendim, meğer benim paslanmamı istiyormuş. Bir türlü onların sevgisini kazanamadım. Sahi neden seveyim ki onları?

"Salı" Bugün bir dilekçe yazdım bakanlığa. Sınıftaki karatahtanın da robot olması gerektiğini anlattım. Yazım güzel değilmiş, çocuklar okuyamıyormuş. Eğer karatahta da şişman bir robot olsaydı, üzerine yazardım. Çocuklara o okurdu, ben de keyfime bakardım.


"Çarşamba" Sabahleyin müfettiş gelecekti. O gelmeden bütün hazırlıklarımı bitirdim. Pilim ve tebeşirlerim bitmek üzereydi. Hemen yeni bir pil buldum. Tebeşirleri aramak için vakit yoktu. neyse ki kendisinde varmış. Hatta bana özel pil bile varmış. Beni şaşırttı doğrusu. Önemsendiğimi hissettim.

"Perşembe" Bugün, çocuklardan biri okulda iki tane robot öğretmen olduğunu söyledi. Biraz şaşırdım doğrusu çünkü benim bildiğim ben de başka kimse yoktu. Sonra, başka bir öğretmenden bahsettiler. Neredeyse benim gibi davranıyormuş, fazla hareket etmeyi, konuşmayı sevmiyormuş.