Akciğerlerin yağmur ormanı sevgisi

Komik Mektuplar- Solunum sistemi, hücrelerimizin biraz olsun rahat nefes alması için çırpınıp durur. Havadan gerekli olan oksijeni alır, kana verir. Bu sayede yaşamımız için gerekli enerji üretimi başlamış olur.



göğüs boşluğu içerisinden bize el sallayan akciğerler, süngerimsi yapıdadır. açık pembe renkli bu organlarımızın hayali bir gün yağmur ormanlarına ulaşmak! akciğerlerini düşünen bir kurbağanın yakın bir akrabasına yazdığı satırlar geliyor...




Sevgili Altın kurbağa,
mektubunu aldım. hop hop zıplayan maymunları, zehirli örümcekleri, kurbağa arkadaşlarının vesikalıkları sahiden ilgi çekici. hepsinin teker teker akciğerlerini düşünme fırsatı buldum. kim bilir yağmur ormanlarında nasıl da mutludurlar! rüyalarımdaki oksijen cennetinde yaşıyorlar.

mektubunda temiz hava cennetinin dünyadaki yerini bulmam konusunda bana yardımcı olmuşsun. hemen bir haritada ekvator bölgesini buldum. dünyanın en çok yağış alan bölgesi olduğunu hatırladım. sonra bitki ve hayvan çeşitliliği bakımından zenginliğini düşündüm. güzelim haritadan bu bölgeyi kesip çıkardım. duvarlarımın süslemesine engel olamadım.

yağmur ormanlarında rastlanan dev bitkilerin atmosferdeki gazların dengesi bakımından büyük önem taşıdığını biliyor muydun? dahası bu ağaçlar atmosferdeki oksijenin %50'sini üretir. tabi, karbondioksit depolamayı da ihmal etmezler.

keşke imkanım olsa da, seninle yer değiştirsek! rahat bir ortamda akciğerime çalışma mutluluğu yaşatsam! bana bu fırsatı vermen için fazla zamanımız kalmadı. sen de biliyorsun ki, yağmur ormanlarındaki ağaçlar kesiliyor. sonrasında toprak yapısı ve bitki dokusu zarar görüyor. üstelik kesilen ağaçların yeniden yetişip eski haline dönmeleri o kadar zor ki... bu yüzden bana bu imkanı geç olmadan vermelisin.! senden acele cevap bekliyorum.

imza: 5. göbekten akraban şehirli kurbağa.

[Not: Haziran2008 Bilim Çocuk Dergisi'nden alıntılar içerir. ]

(*) Çocuklar! Sizce cevap olarak altın kurbağa neler yazmış olabilir?