Kopya deve incaz ile özel röportaj

Dubai'de bir dna mucizesi daha gerçekleşti. Tek hörgüçlü develerin süt üretmek ve deve yarışlarında akla geldiğini söyleyen sevimli hayvan İncaz, kopya deve olsa bile kendisini çöllerde benzersiz hissediyormuş.


Benzersiz olmak ister miydiniz?

Çöllerin üzerinde yaşayan bidolu deve var. Hepsinin de diğerlerinden ayıran özellikleri elbette vardır. Hörgüç sayısı, tüylerinin rengi, toynaklarının büyüklüğü farklı. Hepimiz, tümüyle benzersiziz, evrende tekiz. Bizi diğer develerden farklı kılan bu özelliklerimizin gizemiyse, genlerimizde saklı. Keşke benim de genlerim farklı olsaydı diye düşündüğüm oluyor, elbette. Yani tam manasıyla başkasına benzemek istemezdim.


Dünya’ya gelir gelmez bu kadar meşhur olmak sizi korkutuyor mu?

Meşhur olmak çok yorucu. Sürekli kameralara poz vermeler, bitmek tükenmek bilmeyen röportaj teklifler, imza almak isteyen hayranlar… Hepsi gözümü korkutuyor. Ama biraz büyüyünce hatırlanmayacağım çünkü, ileride kopya deve değil asıl deve konuşulacak.


Sizin de kopyanızın yapılmasına izin verir misiniz?

Tek hörgüçlü develere çöllerde daha fazla rastlamak hoşuma gidiyor. Bizi diğerlerinden ayıracak bir sürü özelliğimiz var. Bunların yok olmasını istemem. Bu yüzden gözü kapalı kabul ederim.


Kopya olmasaydınız, annenize mi benzemek isterdiniz, babanıza mı?

Bırakın bu çocukça soruları. Büyümek istiyorum artık ben.


Deve yarışları için çalışmalar yapmaya başladınız mı?

Evet. Şimdi düzenli ve dengeli beslenme programımı uygulamaya başladım. İleride antrenmanlarım olacakmış. Gelecekten umutluyum. Şu videodaki develer kadar sporla ilgili olmak istiyorum.




Yarışta şansınızın olduğunu düşünüyor musunuz?
Rüyamda bile görmüştüm. Bu dünyanın “en hızlı koşan ilk kopya devesi” oluyordum. Hayırdır inşallah. Ağlamak istiyorum, sayın seyirciler!

Peki sizce gerçekten develer ağlar mı?