Evcil Köpeklere Bebek Bezi

Bakın evcil köpekler günlük yazılar yazıyor! Üstelik, bebek bezleri giyip cesur pozlar veriyor. Çevre kirliliği konusunda bazı belediye başkanlarından bile duyarlı oldukları kesin! Evet, "köpeğiniz ortalığa etmesin!" sloganı her yeri sarmalı.


Sevgili Günlük,

Bu neredeyse dördüncü köpek dolaştırıcısı. Hepsi de zihnimi karıştırır. Biz mi onları gezdiriyoruz, yoksa onlar mı bizi? Bak, yine kafama takıldı bu soru! Aklımın içinde dolaşıyor hep. Parklarda dolaştığımız gibi.

Ne yazık ki, yeni dolaştırıcım bu derdime bir çare bulmadı. Onun derdi başka olmalı. Çevre temizliğine hayli önem veriyor. Beni olmadık yerlerde durdurup çöpleri topluyor. Yanında sürekli poşet bulunduruyor. Poşet olmadığı zamanlarda ceplerini kullanıyor. Çöpçü olmadığı için üzülüyor olmalı. Bense buna seviniyorum, yanımda olduğu için. Geçtiğimiz her yere temizlik ve tazelik bırakıyoruz.

Sevgili günlük, bakıcımın temizlik merakı çok geçmeden beni de sardı. Bundan ötürü, bugünden itibaren ben bebek bezi sarıyorum. Evet dalga geçme sakın! Yukarıda gördüğün gibi halimden memnunum. Bu halimle televizyonlara çıkmayı bile kabul ederim. Kameralara el sallarım, objektiflere poz veririm. İyi ki benim bakıcım çevreci. Keşke fotoğrafta o da yer alsaydı. Ama tam da o sırada yere çöp atanları kovalıyordu. Ben de rahatsız etmek istemedim.


EMİCİ BEBEK BEZİ BİLİMİ

Fabrikalarda bebek bezine küçük bir miktar polimer koyarak, onları emici yaparlar. İnanmıyorsanız, bebek bezini parçalara ayırın bakın! Kumaş katmanları arasına polimer sıkışmıştır ve daha sonra kumaşı plastik ile kaplamışlardır. Sızıntı kumaştan geçer ve polimer tarafından emilir. Plastik kaplama hemen bu akıntıyı önler.

[*]Peki bebek bezleri neden sızdırır? Bunu günlüğü yazan köpeğe sorduk bilemedi. Bakalım siz bilecek misiniz?